fbpixel

Az 5. Marketing Meetup után

Szerző: | Marketing, Marketingrendezvény | 0 hozzászólás

Az 5. Marketing Meetupról taxizok hazafelé. Gin-Tonic-ban lubickoló agysejtjeim összegeznek, élményeket elevenítenek és mosolyra fakasztják a szám.

Az elmúlt bő egy évtizedben jártam már jópár marketing és „céges” (B2B) rendezvényen. Marketing meetupon is.

Voltak jók, jobbak és felejthetően rosszak.

Meg olyanok is, amelyeken a szekunder szégyenérzet mardosta a lelkem.

szekunder szégyenérzet marktingrendezvényen

A szekunder szégyenérzet marktingrendezvényen, ahogy egyszerű énem megélte

Olyan azonban egy kézen megszámolható mennyiségűen kevés volt, amelyen azt éreztem, hogy „Ez az! Ilyen egy fasz@ rendezvény!”

„Ez az!” érzés alatt nem arra gondolok, hogy nem sótlan „fapofaszélszt” hallgatok önköltségen, amit előadásnak csúfolnak.

Mert szerintem az a minimum, hogy értékes gondolatokkal, információkkal, összefüggésekkel gazdagodva hagyom el a rendezvényplaccot.

Vagyis az kellene, hogy legyen…

A marketingrendezvények rákfenéje

Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni, akkor két fő (+1) csapás van marketingrendezvények terén:

  • a poros, ódivatú, unalmas „felvágom az erem” típusú és
  • a nyugatról kölcsönzött kreativitást a magyar piacra erőszakoló, de legalább próbálkozó és változatosabb típus.
  • Meg ugye az elenyésző mennyiségű, izzadtság nélküli, tényleg jó rendezvény.

De ki vagyok én, hogy kritizáljak egy komplett szakmát és annak rendezvényeit?

Szócsöve azoknak a bullshit-tengerbe majd’ belefulladt tömegeknek, akik ugyanúgy a hátuk közepére sem kívánják a sokmilliomodik sales prezit, amit ráadásul ő (meg én, meg te) finanszírosz és előadásnak csúfolják.

Prominens tagja annak a – már közel sem „fiatal” – Y-generációnak, amelyik nem öltönyben sz@rik és nem státuszszimbólumok védő álarcán át szemléli a vadkapitalista látványpékséget.

Ugyanolyan „senki” vagyok, mint bármelyik „valaki”. -byLosi

Persze ezt évek óta mondogatják sokan. Kevesebben tesznek is ellene.

De még könnyű a status quo fenntartása.

Még nincs elég fájdalom, és nincs elég pirula sem rá.

De a változás terjed, beívődik mindenhová és a kritikus tömeget elérve a megszokás-rendezvényszervezők azzal szembesülnek majd, amivel fejlődnie kellett volna:

A valós piaci igényekkel.

Hogy „a népeknek” már nem elég a tavalyról fénymásolt előadói gárda, akik szakmájuk kiválóságai helyett puszipajtás TV shop imitátorok a pódiumon.

Hogy az ügyfélvisszajelzések már nem a haveri „kéz kezet most, referenciáért referenciát” sablonra épülnek, hanem kemény kritikát fogalmaznak meg a véleménykérőre reagálva és még keményebbet a vásárláskor:

Nem adják tovább a pénzüket azoknak, akik értéket prédikáltak, de csak salest adtak.

Hogy jön ide a Marketing Meetup?

A Marketing Meetup illúzióromboló eredettörténete.

Ebben a lelkiállapotban talált meg Vavrek Balázs, hogy csináljunk valami mást.

Olyat, ami nem olyan, mint a fentiek.

Most LindkedIn-es (ami a „barokkos” új szinonimája) túlzással felfesthetném a hős sztorit és a mi nemes küldetéstudatunkat, ami sikerre járatva megváltja a hazai marketingvilágot.

De ez túlzás lenne… az meg féligazság… az meg hazugság. Ezért nem teszem.

Vavrek Balázs (kinek digitális szavait e-mail-ben inni is javallot) akart egy laza rendezvényt, ahol valahogy ketten szereplünk, nem „előadás” formában és semmiképpen sem a szokásos kontextusban állva a résztvevőkkel.

Miután kifejtettem 6-8 pontban, hogy miért nem vállalom, és miután ezeket a még el nem ért celebstátuszom ékköveit képező paramétereimet Balázs elfogadta és vállára vette megoldásukat, munkába lendültünk.

Elkezdtük laza messenger-ezéssel összerakni, hogy milyen rendezvény lenne méltó hozzánk, a szakmatársakhoz és úgy egyáltalán a leendő résztvevőinkhez.

Milyen egy jó marketing meetup a nagypofájú marketinges szerint?

A meetup legyen közvetlen.

Ezen sokat sakkoztunk, majd a beszélgetős forma mellett döntöttünk. Ebbe a diskurzusba pedig nagy elánnal vonjuk be a mélyen tisztelt meetupra egybegyűlteket.

„User generated content is the (fc)king”, vagy valami majdnem hasonlót skandál a szakma. És ez miért ne lehetne egy élő rendezvény cenzúrázatlan eleme? Lehet.

A „nézünk és figyelünk” tevkenységre rendezvényszocializálódott közönséget nem is olyan könnyű interakcióba hozni (Mit hozni? Taszítani!).

Ezért is volt fontos szerepe az első pillanattól kezdve a helyszínnek.

A meetup legyen „jó helyen”.

Jó helynek az számít (az alapokon, mint közlekedés, működő wc stb. túl), ami a rendezvényjelleget támogatja.

Első alkalmakkor még -kényszerűen- volt színpad, végül már egy bár alsó szintjét töltöttük meg úgy 115%-ra.

Marketing Meetup jó helyszín

a szerintünk jó marketing meetup helyszín (köszi a képet Kontent Konyha

A jó rendezvény, a jó meetup fejlődik.

Nem csak úgy össze-vissza, hanem ahogy a koncepció összeér a résztvevői igényekkel.

Ezért is variáltuk a helyszínt és hogy ne csak semmibe kiáltott rikkantás legyen a „fejlődés”, ezért minden újabb és újabb marketing meetup értékesítési oldal alján, mintegy elspoilerezett easter egg-ként, ott álln a fejlesztések listája a kezdetektől.

A meetup hangulat fontos!

Nem vagyunk gépek, szeretjük magunkat jól érezni tanulás, fejlődés, szakmázás közben is.

A jó meetup olyan, mint egy szakmázás lenne a legjobb haverokkal, ha érdekelné őket a marketing és értenék is.

Szerinted milyen a jó marketingrendezvény?

Írd meg hozzászólásban!

Önömlengés helyett suta meetup-tanulság

Közhely alert!

„Közhely az, amit mindenki tud, de csak kevesen csinálnak.” – byLosi

Minden marketing meetup-on újra és újra feljön, hogy többnyire nem a pixelreszelgetés, nem a „legcsittifittibb” marketingszoftverre váltás és nem a gombszín A/B tesztelése a siker kulcsa.

Hanem az alapok mélyremenő ismerete ÉS kitartó, folyamatos alkalmazása. (közhely vége)

Azt tapasztaljuk, hogy az emberek végtelen hálájukkal fordulnak felénk, amikor az egyáltalán nem tulzó elvárásaik irányába fejlesztünk egy rendezvényt.

Szóval megdöbbentőnek tűnhet elsőre, de a marketingalapú termékfejlesztés működik.

szarkazmus...shh...

szarkazmus…shh…

Ahogy Frank Kern és Ed Dale „Ask Campaign”-nye tartja:

  1. Keress egy forró célpiacot.
  2. Kérdezd meg őket, hogy mit akarnak.
  3. Add meg nekik.

A marketinges is ember, a vállalkozó is ember és élményeket akar, még szakmai rendezvényen is.

És ez jó!

Egy jó rendezvényt összerakni pedig -lépték függvényében- nem bonyolult. Viszont elköteleződést kíván.

Elköteleződést amellett, hogy bár működik a langyos átlagsz@r, én többet, jobbat, ügyfélközpontúbbat alkotok.

Pacsizzunk a következő Marketing Meetup-on!

Marketing meetupon Vavrek Balázs és Losonczi János Losi

Legközelebb veled is koccintunk 😉

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük