Kattintásból vásárló…ez a Leadpages ígérete
Mivel a #1 Landing Page Builderről van szó, megelőlegezhetjük a bizalmunkat, hogy ezt elhisszük. Mert szerintem is az.
Füllesztő irodamelegben írom ezt a sztorit, ezért tömör és lényegretörő írásra számíthatsz a Leadpagesről.
Legalábbis ez a start pont, aztán meglátjuk, hogy az értékmaximalizálás iránti elkötelezett vágyam mennyire tolja meg a karakterszámot.
Te mindenképpen jól jársz, kedves olvasó, hiszen tartalmas és lényegretörő írást fogsz tapsikolva végigolvasni.
A kötelező történelmi áttekintést eminensként boxban olvasva, vagy elegánsan átugorva vágjunk is bele az első számú langing page készítő szoftver áttekintésébe! Az írás affiliate linkeket tartalmaz.
A Leadpagest Clay Collins, Tracy Simmons, és Simon Payne alapította 2012-ben. Mára több, mint 50 alkalmazottat, 38 millió dollárnyi befektetői zöldhasút és naponta több, mint 1 millárd oldalletöltést tudhat magáénak.
Megj.: 2015 január óta használom rendszeresen a LeadPagest ezért látom a fejlődését és objektíven, tapasztalatokból építkezve tudom átadni neked ennek a landing page buildernek a legfontosabb részleteit.
Mi a Leadpages?
A Leadpages egy landing oldal (vagy érkező oldal) készítő szoftver.
Nem kell telepíteni, nem kell hozzá semmilyen programozó tudás.
Sőt, akár saját domain név (gizikeabc.hu) nélkül is használhatod.
Magyarországon kevésbé elterjedt, ami egyrészt az olcsó WordPress oldalak ígérete (ami aztán az eredménytelenség miatt sokszor végül drágább lesz) és a marketingrövidlátásból fakadó, magasnak titulált havidíjból ered…szerintem.
Nem akartam emiatt órákat Googlizni, de a „nagyobb nevű” Leadpages használók közül ismerősen csenghet Pat Flynn (Smartpassiveincome), Andrew Warner (Mixergy), Amy Porterfield… és persze jómagam neve, hiszen csak arról hallhatsz tőlem, amit magam is kipróbáltam.
Tehát a Leadpages-szel jól konvertáló laindg oldalt készíthetsz saját kezűleg. Ha máris belevágnál a kipróbálásba, itt regisztrálhatsz ingyenes próbára.
Mi az a landing oldal?
A landing oldal (landing page, vagy érkező oldal) egy online célszerszám.
Egyetlen célra kihegyezett, minden sallangtól lecsupaszított weboldal, amely a jól meghatározott cél (pl. hírlevélre feliratkoztatás) elérésének érdekében van kihegyezve, mint egy kocka Lada a 90-es években.
A rövid fogalomtisztázást még folytassuk kicsit, mert a magyar ajkakra vett angol marketingszakzsargon könnyen elveszíti a kommunikációs közös nevezőt. Magyarán nem ugyanazt értjük fogalmak alatt, ami problémás.
Egy landing oldalnak egyetlen célja van, ám ez nem csak a hírlevélre feliratkoztatás (pl. letölthető csaliért adakozó termékért cserébe) lehet.
Az értékesítési célú weboldal (sales oldal, értékesítési oldal, sales page és ezek végtelen számú permutációja) szintén landing oldal, de a célja az értékesítés: hogy adja el a terméket.
Mire jó a Leadpages?
A Leadpagest alapvetően arra találták ki, hogy különösebb szépérzék és mélyebb marketingátitatottság nélkül is hatékony feliratkoztató oldalakat készíthess.
Aztán persze jöttek a konkurensek, meg a marketingnépek szűnni nem akaró funkcióétvágya, ezért mára egy komplexebb platformmá nőtte ki magát.
Most már van Leadbox (felugró, avagy popup ablakok), SMS-es feliratkozás (csak USA-ben), kosár oldalak (aka checkout pages) stb.
Azért még mindig az alap a szoftver fő erőssége:
A Leadpages jól konvertáló landing oldalak készítésére és folyamatos jobbítására való.
Feladata landing oldalak létrehozása és optimalizálása…egyszerűen.
A jól konvertáló és sikeres landing oldalak egyik sajátossága, hogy kőegyszerűek.
Én magam is A/B teszteltem összetettebb és faék egyszerűségű landing oldalakat és szinte mindig az egyszerű nyert. Többnyire sokkal.
A másik pontosan az, hogy folyamatosan csiszolva érik el a konveziómaximumukat: A/B tesztelésekkel válnak egyre jobbá. Ebben is partner a Leadpages.
Miért fontos a jól konvertáló landing oldal?
Matekozzunk kicsit!
Az online marketingben az a jó, hogy fontos dolgokat tudunk mérni.
Ilyen például a konverzió, vagy az egy feliratkozó megszerzésének a költsége.
Adott egy egyszerű folyamat, amit a képen is látsz:
Fut egy Facebook hirdetésed, amelyből az emberek egy része átkattint a Landing oldaladra, amelyek egy része feliratkozik.
Ez egy egyszerű folyamat.
Megj.: A folyamatábra ezzel a szoftverrel készült.
Ebben az egyszerű hírlevélfeliratkozási folyamatban 2 ponton mérünk konverziót:
- A Facebook hirdetésből való átkattintási konverzió (keletkező költség: CPC, azaz kattintásonkénti költség)
Aki kattint a Facebook hirdetésben, a landing oldalra érkezik. - A landing oldalon történő hírlevél feliratkozási konverzió
A hírlevélfeliratkozó megszerzésének eme egyszerű folyamatában mindössze a Facebbok hirdetésnek van közvetlen költsége.
És akkor a matek: Két esetet vázolok, mindegyiknél csak a landing oldal konverziós aránya változik. A Facebook hirdetés CPC-je (átkattintási költsége) mindegyik esetnél ugyanannyi, 50 forint. Tehát minden egyes kattintás a Facebook hirdetésnél -átlagosan- 50 forintba kerül.
ESET #1 – 10%-on konvertáló landing oldal
A landing oldalunk, amelyre a hirdetésből érkeznek 10%-on konvertál látogatóból hírlevél feliratkozót.
Megj.: Ez nem számít túl jónak, ezzel együtt sokkalta magasabb, mint egy hagyományos (nem landing) oldal konveziója. És sokan ennek a konverziós aránynak is nagyon örülnének.
Ez azt jelenti, hogy 100 Facebook hirdetésből átkattintóból 10 lesz az, aki feliratkozik az oldalon.
Minden egyes emberért, aki a landingre jut 50 forintot fizettünk (hiszen ennyi a FB hirdetés CPC-je), tehát a 100 ember oldalra hozása 5.000 forintba került.
Mivel közülök csak 10% (azaz 100-ból 10) iratkozik fel, ezért egyetlen hírlevél feliratkozó megszerzése 500 forintba került.
Mi történik, ha a konverziót sikerül a duplájára növelnünk?
ESET #2 – 20%-on konvertáló landing oldal
Kis csiszolás itt, néhány kattintás amott és a landing oldalunk konverzióját megdupláztuk.
Most azt gondolhatnád, hogy ez egy szélsőséges példa. Azonban a valóságban ez nap mint nap megtörténik.
Tehát 100 landing oldalra érkező emberből most már 20 iratkozik fel hírlevélre, így egy hírlevél feliratkozó megszerzése fele annyiba kerül, pontosan 250 forintba.
Miért fontos ez a változás?
Máris meglátod.
Most tételezzük fel, hogy ezt a hirdetés napi 5.000 forintért folyamatosan futtatod egy évig (azaz 365 napig), ugyanolyan eredményességgel.
Egy év elteltével mindkét esetben 1.825.000 forintot költöttél el a hirdetésre, és összesen 36.500 embert tereltél a landing oldaladra.
Amíg azonban az első (10%-os konverzió) esetben 3.650 feliratkozót gyűjtöttél, addig a második esetben ugyanannyi pénzből és ugyanannyi idő alatt 7.300 feliratkozóval nőtt a hírlevél listád mérete.
Lefordítva:
Kétszer annyi ember várja, hogy vásárolhasson tőled…folyamatosan.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mi történik, ha 10%-ról 50, vagy akár 70%-ra tudod növelni a konverziós arányt a landingen. Számold ki, ha érdekel.
Egy biztos: rengeteg pénzt és időt takaríthatsz meg, ha jól konvertáló landing oldalaid vannak.
És a Leadpages ebben segít neked.
A Leadpages A/B tesztjével 51,54%-kal növekedett egy oldalnuk konverziója.
Ez a pár évvel ezelőtti konkrét, saját teszt pedig álljon itt példaként, hogy hatalmas konverziónövekedést érhetsz el akár apró változtatásokkal (és egy megfelelő szoftverrel) is.
A képen látható, Leadpages-szel készült landing oldalon mindössze a gomb szöveg esett át minimális változtatáson. Ez 51,54%-kal növelte meg a könverziót.
Hogyan segít a Leadpages jól konvertáló oldalakat készíteni?
A Leadpages jelenleg 169 előre elkészített, magas konverzióra optimalizált landing oldal sablonnal vár rád.
És azt biztosan te is tudod, hogy a landing page design fontos a konverziók szempontjából.
Ezeket a sablonokat kategóriánként is szűrheted, így például a tetemes sablontárból lelistáztathatod a a hírlevél feliratkozásra optimalizált oldalakat.
Ha mindez nem lenne elég, a Leadpages figyeli az összes sablonjának konverziós arányát és ez alapján rendezi sorba a sablonokat.
Tehát ha lelistázod a csali adakozó termék oldalakat, akkor legelől a garantáltan legjobban konvertáló sablonokat listázza a rendszer.
Hogyan készíthetsz jól konvertáló landing oldalt a Leadpages-szel?
Egyrészt villámgyorsan, másrészt pofonegyszerűen.
Csupán kiválasztod, hogy melyik sablont szeretnéd használni, majd feltöltöd a saját adataiddal (szöveg, kép, stb.), beállítod a szükséges integrációkat (hírlevél és pl. Google Analytics) és oldalbeállításokat (előnézeti kép Facebook megosztásnál stb.), majd közzéteszed. Ennyi.
Nyilván napokig lehetne még részletezni, hogy hol, hogyan és miként piszkálhatod a végletekig és hangolhatod tökéletesen össze a meglévő rendszereiddel az egészet.
De a helyzet az, hogy a szoftver tényleg egyszerű, így javaslom, hogy regisztrálj egy ingyenes próbafiókot itt, aztán próbálgasd.
Milyen oldalakat készíthetsz Leadpages-szel?
Hírlevél feliratkoztató oldalakat
A hírlevél feliratkoztató oldalak gyakran lesajnáltak a marketingesek körében, mert „ma már senki sem akar hírlevelet kapni”. Ez nettó hazugság.
Az emberek imádják az értékes anyagokat és a marketingköztudatba kijutó számok azt mutatják, hogy a hírlevél még mindig a legjobb megtérüléssel kecsegtető kommunikációs csatornák egyike.
„Sima hírlevél feliratkozás” lehet a blog értesítő, vagy szimplán a szakmai hírlevélre feliratkozás.
„Csali” oldalakat
Meg.: A csali helyett én az adakozó termék kifejezést használom, mert nem egy szerencsétlen és átb@szott halként gondolok a leendő ügyfeleimre, hanem olyan emberrekként és leendő partnerekként, akiknek először én adok, hogy elmélyítsem az üzleti kapcsolatot.
Készítesz egy értékes ebook-ot, amelyet a feliratkozásért cserébe elküldesz e-mailben.
Összeraksz egy videótréninget, amelyhez mindössze egy e-mail címet kérsz cserébe.
Ingyenes webinárt tartasz, amelyre előzetesen regisztrálni kell, és máris megvan az e-mail cím.
VSL (videós értékesítési) oldalakat
Az adott termékhez kapcsolódó videót megtakintők 64%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak. Forrás: crazyegg
Tehát könnyebben hozhatod akcióba az embereket, ha a sales oldaladon videó is van.
PLF (Product Launch Formula by Jeff Walker) oldalakat
Jeff Walker neve már itthon is ismerősebben csenghet, hiszen az Pongor Publishing magyar nyelven is kiadta a Launch című könyvét (itt rendelheted meg a kiadótól, ha érdekel).
Megj.: A PLF egy Jeff Walker által termékek bevezetésére/újrabevezetésére kifejlesztett marketingmódszertan.
Szöveges értékesítési oldalakat
Videó, virtuális valóság és „mangalicaherehab” (by Bödőcs) jönnek és mennek, de a szöveg ereje elvitathatatlan.
A szöveges értékesítési oldalak köszönik szépen, a mai napig jól működnek.
A multimédiás tartalmak és fancy/trendi multimédiás herkenytűk nélkül ezek az oldalak villámgyorsan töldődnek be és a fókuszt megtartják a lényegen: a marketingüzeneteken.
Nagyon is ildomos ilyen oldalak is használnod. És a Leadpages-szel egy nagyon könnyen használható rendszert kapsz ehhez.
Coming soon („hamarosan érkezik”) és várólista oldalakat
Az okos marketinges tudja, hogy egy új termék vagy szolgáltatás promócióját nem lehet elég hamar elkezdeni.
Éppen ezért már azok elkészülte és nagyobb kampánya előtt érdemes „Coming soon” oldalakon gyűjteni az érdeklődők elérhetőségét, hogy a nagy kampányr már egy jókora listára kezdhessünk kommunikálni.
Ugyanúgy kellenek oldalak a már lejárt kampányok helyére is.
Hiszen ha újranyitnád, akkorra már érdeklődőbázist építhetsz a marketingeredmények komoly javításáért.
Egyéb oldalak
Szinte lehetetlen felsorolni az összes lehetséges oldaltípust, amelyhez remekbe szabott, magasannk konvertáló oldalsablonokat kapsz a Leadpages-szel.
Ezért csak elmenyitogatási célzattal még pár weboldal típus, ami fentebb nem szerepelt, de a Leadpages-szel könnyen elkészítheted:
404-es hibaoldalak (csinálj vele feliratkozót az eltévedt bárányokból)
Komplett minisite-ok (villámgyorsan egy komplett megjelenés)
Upsell és bónusz oldalak ($$$ 😉 )
Webinár és virtuláis esemény regisztrációs oldalak (fizetős vagy ingyenes, okos megoldás)
Időzített promó, kupon és egyéb ajánlat oldalak (határidős „bárimikhez”)
Kihívás regisztrációs oldalakat (a versengés emberi lételem, profitálj belőle)
Most hogy már fellelkesedtél, jöhet az ingyenes próbafiók? IGEN!
Hogyan működik a Leadpages?
Ennek az írásnak nem célja lemenni a legmélyebb technikai bugyrokba. Egyrészt mert intuitív, másrészt pedig elég, ha egy-egy gombot újrafejlesztenek és máris haszontalanná válna a leírásom.
Hogyan érdemes használnod a Leadpagest?
Én két fő felhasználásra látom leginkább alkalmasnak a Leadpagest.
Komplett minisite-ok készítésére
Akkor, ha:
- ha nem kell egy komplett CMS (mint pl. a Wordress),
- ha villámgyorsan elkészíthető megoldás kell (holnap indul a buli, ma összerakod)
- ha könnyen kezelhető szerkesztőt szeretnél (programozói tudás nélkül)
- ha villámgyorsan betöltődő oldal a cél (a linkelt feliratkoztató 1 másodperc alatt tölt be)
- ha még saját domain neved (nevem.hu) sincs
Landing oldalak készítésére
Akkor, ha:
- nem vagy biztos a marketing és/vagy esztétikai tudásodban (a sablonokkal letisztult oldalakat készíthetsz)
- ha gyosan szeretnél dolgozni (pár katt és kész egy opt-in oldal)
- ha szeretnéd vegytiszta landing page-eket (nincs fölöslegesen betöltődő plugin stb.)
- ha rendszeresen futtatnál A/B teszteket
Hogyan tudod összekötni a Leadpagest más szoftverekkel?
A Leadpages régi motoros és nagy név a piacon, ezért sok szoftverrel néhány kattintással összekötheted.
A teljes, hivatalos listát itt találod az összeköthető programokról.
Van továbbá html beillesztési lehetőséged is.
Tehát akár komplett formot, vagy bármilyen más html tartalmat is betehetsz magára az oldalra.
Kinek ajánlom a Leadpagest?
Gyakorlati marketingeseknek, akik nem akarnak ücsörögni egy-egy ötleten vagy kampányon, hanem pörögnek mint iránytű a Bermuda-háromszögben.
Kezdő vállalkozóknak, akiknek van minimális technikai affinitásuk, hogy maguknak kattintgatva rakják össze a tutit.
Elkeseredett WordPress usereknek, akik a landing oldalaikat (vagy egy részüket) kihoznák WordPress alól.
És persze mindazoknak, akik jól konvertáló landoló oldalakat akarnak a marketingfolyamataikba.
Hogyan próbálhatod ki a Leadpagest (ingyen)?
Ide kattintasz, választasz egy csomagot, regisztrálsz, örülsz. 😉
14 napos próbaidőszakot kapsz, ami alatt bőven eldöntheted, hogy imádod és akarod 😀
Elfogadsz egy ajándékcsomag a Leadpages-hez?
Remélem, mert nagy szeretettel készítettem el neked egyet a legjobb konverzióval kecsegtető Leadpages sablonok közül.
A jövőben még érkezik pár olyan is, ami nem érhető el az új Leadpages sablonok között, pedig jól konvertáltak nálunk.
A szövegeket is sablonizáltam neked, tehát már csak fel ki kell töltened a saját adataiddal.
Helyettesítsd be a megfelelő szövegeket, az elvégzésük után töröld a pirossal szedett utasításokat és készen is vagy.
Megj.: Az előnézeti képen a hosszú ékezetes karaktereket kuszán mutatja, de a valóságban tökéletes lesz.
„A szó, amit keresnek, uraim, a köszönöm.” – by Nagy Chris
Ha kérdésed van, megírod hozzászólásba, mert nem vagy egy tétova teve.
Ha pedig csak hálálkodnál még, megosztod ezt az írást, feliratkozol az értesítőmre és az esti imáidba foglalod a nevem. „Ave Losi!”
Peace!