A marketingfolyamatok és sales funnelek tervezésének legegyszerűbb szoftvere
Ha küzdöttél már marketingfolyamatok vizuális megjlenítésével, átláthatóvá tételével, vagy utólagos módosításával, akkor ezt a sales funnel tervezőt imádni fogod. Én is imádom.
Megj.: Ez az írás affiliate linkeket tartalmaz.
A szoftver, amelyet máris örömmel vehetsz birtokba, igazából nem csak értékesítési tölcsérek tervezésére és vizuális megjlenítésére használható, hanem a marketingfolyamataink áttekinthető rögzítésére is remek megoldás.
De van-e egyáltalán létjogosultsága egy ilyen tervezőszofternek?
Ha engem kérdezel, abszolút van.
Miért van szükség tervezőprogramra a sales funnelekhez?
Röviden letudhatjuk annyival, hogy a marketingfolyamatok az ésszerűség határán túl is bonyolíthatók, ráadásul a marketing technikai sport, amelyben az nyeri a játékot, aki a tonnányi platform, szoftver és kommunikációs csatorna összehangolását a legjobban megoldja.
Na ehhez kell tervezni, amihez a hagyományos megoldások kevésnek bizonyulhatnak.
Értékesítési tölcsér tervező megoldások, amelyek elbuktak
A végül erős kompromisszumokkal használható tervezőmegoldásokból bőven akad.
Például én is imádom a whiteboardot, ahogy gyanítom te is.
Azonban amikor változtatni akarok a felrajzolt folyamatokon (vagy éppen funnelen), vagy pont nem fér ki egy újabb elem (az a fránya follow up e-mail nem fér oda), vagy éppen valahogyan menteni kell a felvázolt folyamatokat, akkor a whiteboard / flipchart tábla hátrányai idegtépően törnek a felszínre.
Kiesett az oldschool, nézzünk modernebb megoldást.
Sokáig itt sem volt túl nagy és valóban használható felhozatal.
Én személy szerint küszködtem a Microsoft Visioval, izzadtam a különböző mindmap szoftverekkel, de valahogy arra, amire én szerettem volna túlságosan kötöttek voltak és nem álltak kézre.
És ekkor jött a megmentő…
…tádám:
Funnelytics
A Funnelytics 2017-ben alapított torontói illetőségű cég és ezzel ezt a vonalat le is zárhatjuk. Nézzük inkább a számunkra fontos részt.
Sokkal fontosabb, hogy ennek a vizuális marketingfolyamat tervező szoftvernek a segítségével végre átláthatóvá, módosíthatóvá, megoszthatóvá teheted a funnel terveidet.
Szoftver főmenü
FRISSÍTÉS: A szoftver „vezérlőpultja” jelentősen megváltozott. Lásd lenti animáció.
A szerkesztői felület -ami a lényeg- viszont szinte változatlan maradt.
Bár pofonegyszerű és modern felülettel rendelkező szoftverről beszélünk, néhány képpel és leírással segítek kicsit a felfedezésében.
Bal oldalsáv, ahol a terveidet szortírozhatod
A funnelterveidet és marketingfolyamat elképzeléseidet projektek alá rendszerezheted.
Ezek gyakorlatilag egyszerű könyvtárak (a Windowson nevelkedett generáció fejével), amelyek pont elegendőek ahhoz, hogy ne legyen káosz a fiókodban.
Nézzük mit tartogat a lelkes marketinges számára a főmenü.
Főmenü – Funnels
Mivel a Funnelytics alapvetően sales funnelek tervezéséhez -és a fejleszések után méréséhez- készült, ezért Funnels menüpont alatt találod a terveidet.
A funneljeidet -vagy más folyamatterveidet- innen egy kattintással megnyithatod szerkesztésre, valamint innen indíthatod el új terv létrehozását is a „Create Funnel” gombra kattintva.
Főmenü – Templates
Ha elkészítesz egy viszonylag univerzális funnelt, akkor érdemes lehet sablonként elmenteni és igény esetén elővenni.
Erre való a Templates menüpont, amely alatt az ilyen sablonná kinevezett funneleket gyűjtheted.
Főmenü – Icons
Ez egy jövőbeni funkció lesz, egyelőre nincs róla információm.
Főmenü – Vault
Ez az egész szoftver egyik legértékesebb része.
Eddig ugye tudjuk tervezni az értékesítési tölcséreinket és folyamatainkat.
Mi lenne ettől még jobb?
Ha kapnánk olyan kész tölcsérterveket, amelyek bizonyítottan többmilliós bevételekez hoznak…dollárban.
A Vault pontosan erről szól.
Olyan brandek és nevek röpködnek a fellelhető funneltervek között, mint a Digitalmarketer és Ryan Deiss, Frank Kern vagy éppen a Russell Brunson és a Dotcom Secrets funnelje (hekkelik a funnel hekkert).
Az alap funelek, amelyek nem konkrét céghez kapcsolódnak, hanem a best practice alapján készültek teljesen ingyenesek és elképesztően hasznosak még gyakorlottabb funnelépítőknek is.
Ezek a Lead Magnet Funnel, a Survey Funnel, a Webinar Funnel, az Application Funnel, a Mini-Class Launch Funnel és a Product Sales Funnel.
A konkrét funneleket feltáró tervek (funnel hack) már néhány dollárba kerülnek, ami aprópénz a kapott értékhez képest.
Hiszen a terv mellé egy videót is kapsz minden funnelhez, amelyben végigvezetnek a Facebook hirdetéstől a csalin keresztül, a belépő terméken át az upsellek és downsellek erdején is.
Azaz nem csak a terved lesz meg, hanem a működését is érteni fogod a sokmilliós funneleknek, amelyeket így könnyedén másolhatsz (swipe).
Ráadásul a funnel hack-eket szűrheted is és havonta 2-4 új funnelel gazdagodik a Vault.
Gondolom nem meglepő, hogy én is lecsaptam rá.
TIPP: A Vaulthoz regisztrálnod kell egy ingyenes Funnelytics fiókot. Ezután a 6 ingyenes funneltervhez azonnal hozzáférsz, a prémium funnel hack-ekhez kattints bármelyikre, majd csapj le a megjelenő -bőven korrekt- ajánlatra.
A tervezőfelület – egyszerűbb, mint a Paint
A letisztult felületen a legminimálisabb angoltudással is könnyedén elboldogul bárki.
Bal oldalról a folyamatban szereplő alkotóelemeket tudod behúzgálni a tervezőasztalra, felül eszközt (szöveg, szaggatott vonal, kapcsolódás nyíl) válaszhatsz, menthetsz és megoszthatsz.
Próbáld ki, tényleg pofonegyszerű.
Verdikt
Mióta értékesítési folyamatokat tervezek és készítek, hiányzott egy igazán jó tervezőszoftver.
Soha nem fogok lemondani sem az üres lapról, sem a whiteboardról. Mindkettőnek helye van a kreatív marketingmunkában.
Azonban a Funnelytics -vagyis a tudása- az, amelyet szinte az első pillanattól kezdve vártam.
Azon szoftverek egyike, amelyekben nem találok kivetnivalót.
[su_service title=”Losi verdiktje” icon=”icon: thumbs-o-up” icon_color=”#bfe040″]Jó szívvel ajánlom.[/su_service]
Tetszett ez kis szösszenet?
Nem utasítom vissza a hálát.
Ha te is kipróbálnád a Funnelytics-szet, akkor megköszönöm, ha ezen az- affiliate- linken keresztül regisztrálsz.
Ha pedig ismersz olyan marketinges csoportot, ahol nem a félrenyomtatott Tescos árcédulán röhögnek, hanem szakmai diskurzusok folynak, akkor kérlek oszd meg ezt az írást. Ezzel nekem is és a csoportnak segítesz és örömöt szerzel.
Ha gondolatod van, írd meg hozzászólásban.
Pl. ha szeretnél valamilyen marketingszoftverről olvasni, vagy egy adott feladatra/területre keresed a megfelelő (marketing)szoftvert, azt is írd meg bátran.